Datum |
Opmerkingen |
Externe link |
Ingevoerd door |
|
Ma 25 sep '23 |
Per maandag 25-09-2023 door het NS Revisiebedrijf in revisie genomen. |
|
wyke2207 |
|
Zo 24 sep '23 |
De NS VIRM3 VI 8745 liep vanmiddag als trein 836 uit Maastricht afkonstig, uit op Amsterdam Centraal. De 8745 werd vervangen door de 8732 die als trein 845 vanuit Amsterdam Centraal richting Maastricht vertrok. Oudste eruit en nieuwste erin. De 8745 wordt op maandag 25 september in het NS Revisiebedrijf verwacht voor z'n revisie tot VIRMm3 VI 8745. Inmiddels werd de 8745 in de loop van deze middag al op Haarlem NS neergezet. |
|
wyke2207 |
|
Do 14 sep '23 |
De NS VIRMm3 VI 8745 is na de 8734, nu het eerstkomende VIRM stel dat wordt binnen genomen voor z'n revisie tot VIRMm3 VI. De 8745 wordt komende week (week 38-2023) verwacht bij het NS Revisiebedrijf. Volgorde voor revisie is nu dan: 8745, 8742, 8743, 8740, 8746. |
|
wyke2207 |
|
Wo 24 mei '23 |
Eén van de stickers in de stiltecoupe is op de kop aangebracht. Dit is zeer opmerkelijk want alle stiltecoupe stickers hebben een ronde hoek, wat betekent dat de sticker verkeerd is gesneden. Echter lijken alle stickers achteraf aangebracht te zijn, want ze zitten aan de binnenkant op de ramen in plaats van tussen de dubbele glazen zoals gebruikelijk is. |
|
RubyDupy |
|
Vr 14 okt '22 |
Deuren weigerden te openen te Schiedam Centrum tijdens rit 302269. Hierna reed de 8745, die al gekoppeld was aan het nog werkende stel 9585, als leeg mat mee naar Amsterdam Centraal. |
|
SkylinesBuilder |
|
Zo 26 jun '22 |
Heeft nog een treinstel sticker in het oude Univers font en een oude huisstijl niet roken pictogram. Afbeelding van Koploper77. |
link |
9556driptrein |
|
Di 18 feb '20 |
Reed vandaag, dinsdag 18-02-2020, als trein 3054 weer voor het eerst na binnenkomst bij het NS Revisiebedrijf Haarlem op 05-12-2019. Reed voor het laatst als trein 2282 op 02-12-2019. Werd hersteld van het Compressor-probleem waarbij er olie in de rempanelen raakt en dit aansluitend moet worden gereinigd. Kent, zoals inmiddels duidelijk is, een langdurig herstelproces. |
|
wyke2207 |
|
Wo 8 jan '20 |
Is het niet handiger het desbetreffende stel meteen in revisie te nemen? Aangezien de 8600-serie bijna klaar is, of doen jullie eerst de 9500-serie? Ik weet dat jullie de 8741 als try-outstel hebben. |
|
tieske05 |
|
Ma 6 jan '20 |
De NS VIRM VI 8745 reed op maandag 2 december 2019 voor het laatst als trein 2282. Daarna werd het stel op 05-12-2019 binnengenomen in het NS Revisiebedrijf te Haarlem. Reden hiertoe blijkt een 'onbekend' opgelopen schade te zijn aan de baanruimer van cabine 2. Daarnaast is ook bij dit stel een oliecompressor uitgevallen waardoor er olie in de rempanelen is gekomen. Dit is een bekend probleem. Onlangs hadden ook de 9578 en 9556 hier last van. Herstel is vaak langdurig doordat de rempanelen moeten worden gereinigd. Dit kan alleen worden ge'grit' als ik wel ben geinformeerd. Oplevering van dit stel staat gepland voor begin februari 2020. |
|
wyke2207 |
|